F1 érdeklődésem (szerintem) 1998-ban kezdődött. Akkor volt az első nagy átépítése, modernizációja a Hungaroring-nek. Nos, ebbe a projektbe én is bekerültem kicsit, akkori munkahelyemnek köszönhetően.
A versenyboxokra szereltünk szekcionált kapukat. Akkoriban nekem jutott az a megtisztelő feladat is, hogy megtervezzem a boxkapukat, azok fogadószerkezetét, a fix elemeket, majd az egész szerelési munkát nekem kellett felügyelnem. Naponta voltam kint, s hála az akkori ringes műszaki igazgatóval kialakult jó kapcsolatnak, az építkezés vége felé már körözgethettem is a pályán. Kitartó munkánk egyik gyümölcse az lett, hogy egy-két kolléga társaságában volt szerencsém néhány alkalommal a száguldó cirkusz futamain megjelenni, a paddockban és a boxutcában tüsténkedni, beszélgetni Eddie Irvine-nal. Szép és maradandó élményeket, jó tapasztalatokat szereztem...
Reggel a paddockban - piros sapiban Lauda
Jaguar erőmű
Eddie-vel - közvetlen és jó srác
Alan McNish - "Where is the camera?"
Irvine - ezt a procedúrát sokszor láttam :)
Eddie Irvine & Olivier Panis - "verseny tili-toli"
Mika Salo - Itt már tudta, hogy egy kis dioráma balszerencsés szereplője lesz?
Nos, ilyen előzmények tudatában már némileg érthető a vonzalmam a kis F1 modellek iránt. Már csak azért is, mert a valódikat testközelből láthattam, érezhettem azt a semmivel össze nem téveszthető és hasonlítható hangulatot, ami ezt az egészet jellemzi. Ha nem lenne olyan borsos ára a belépőjegyeknek, bizonyára manapság is rászánnám magam, hogy kimenjek a versenyre.
Aztán nemrégiben elhatároztam, megpróbálkozom azzal, hogy valamelyik év autóit összegyűjtsem. Mivel volt kis hazánknak is egy versenyzője, úgy gondoltam, hogy a 2004-es év autói lesz az elsődleges cél. Elkezdtem hát vadászni a neten, hogy mik jelentek meg kicsiben. Néhány évet - 2002-től 2006-ig - össze is írtam, de sajnos akadnak hiányosságok, ugyanakkor vannak többletdolgok is. Többletdolgok alatt értem a tesztautókat, bemutató kocsikat, valamit ide sorolhatók a speciális alkalomra dekorált gépek. Tehát, akad miből csemegézni, de legnagyobb bánatomra az említett évekből bármelyiket is ragadnám ki, nem lenne teljes a mezőny. Legalábbis hevenyészett kutatómunkám ezt az eredményt hozta. Ígyhát hamar alábbhagyott hát a lendületem, amely lassításnak a másik - talán nem is elhanyagolható - indoka, hogy nem két fillérét mérik ezeket a gyönyörű kisautókat. Összeállítva pár versenyévet, igencsak nagy, hatszámjegyű összegek jöttek ki évadonként. Felvetődött bennem a kérdés: Biztos akarom ezt?
Mindenesetre párat azért begyűjtöttem, de közülük a kedvenceim akkor is Baumgartner Zsolt autói, ha ezt mások meg is mosolyogják...
Amikor az elsőt megkaparintottam, elkezdtem kérdezősködni ettől-attól, s a vége az lett, hogy Zsolt apukája szólt telefonon, hogy most jöjjek, mert akkor tudunk találkozni. Robogtam hát fiamért át a városon, majd immár ketten robogtunk újfent át a városon, hogy találkozhassunk Zsolttal. Rendkívül kedvesen és barátian fogadtak bennünket, sokat beszélgettünk a relikviák közt, közös fotózás, dedikálás következett, majd megköszönve a szíveslátást, hazatértünk.Azóta sikerült mindhárom megjelent kiadásból megvásárolnom a további két példányt. Tán majd azokra is kerül aláírás.
Tehát, még nagyon az elején vagyok a gyűjtögetésnek, megaztán nem mindig futja erre. Azért volt olyan is, amit a hosszas gondolkodásommal, fontolgatásommal elmulasztottam! Ez van. Tanulni kell még ezt a "szakmát" is.
A néhány fotó a már meglévőkről, sajnos nem a legjobb minőségben sikerült, mert elkapkodtam, s a megvilágítás sem volt az igazi. Majd lesznek jobbak is, és akkor kicserélem.
A "Toyota - Mika Salo" diorámás képek pedig láthatók egy másik bejegyzésben.