Norev barátunk a post címében említett két BMW 1:18-as modelljének első futóművét egy kissé offroad stílusúra produkálta. Mivel az idiótán nézett ki és e megemelt orr látványa folyamatosan bosszantott, kénytelen voltam kitalálni valamit.
Szerencsére rugózósra csinálták, így hirtelen jött ötletem erre építettem. Már csak keresni kellett valami egyszerű anyagot hozzá. Némi kotorászás a "majd-jó-lesz-még-valamire" dolgokat tartalmazó kacatos dobozomban, és hát aki keres, az talál! Nem is tudom, hogy milyen elcseszett késztetésből adódóan raktam el a kiűrült wécéillatosítók fújkáját, de ezúttal ez bizonyult a legegyszerűbb megoldásnak a kis művelethez.
Ő lenne az, ami alapanyagul szolgált. Már egy korábbi "munkámnál" is használtam ilyet. Teremgarázs projektünkben épületgépészeti tolózár-biszbasz lett belőle. (Arról olvashattok a Zebgarázs-ban: http://www.vezess.hu/zsebgarazs/teremgarazs/28973/)
Természetesen másféle valami is megfelelhet a célnak, de nekem ez volt kézenfekvő.
A rugózós kivitelnek köszönhetően könnyű volt meghatározni, hogy milyen mértékű ültetésre lesz szükség. Vágtam hát két egyforma karikát a kifújó vékonyabb, ovál keresztmetszetű csövéből. A tapasztalat és a méricskélés azt mutatta, hogy az F10-eshez 2 darab kb. 2 mm-es, az F11-eshez pedig 2 darab kb. 1 mm vastagságú gyűrűre lesz szükség. Érdemes a késben pengét cserélni, mielőtt hozzáfogunk a szabdaláshoz. Vigyázzunk az új pengével!!! Ha nem figyelünk rendesen, akkor nem csak a csövecskéből vágunk le kis darabot!

Tegyük a kisautót tetejével lefelé egy puha textilre. Óvatosan nyomjuk össze a rugóutat és tartsuk benyomva. Érdemes odafigyelni a modellautó kis alkatrészeire, mint a külső tükrök, tetősín, ablaktörlők, stb. Nem lenne szerencsés, ha a művelet közben letörnénk őket.
Ezután egy csipesz lesz a célszerszám. Én egy ívelt hegyű, modellezőcsipeszt használtam. Tehát, fogjuk meg egy kellően jó csipesszel a kis ültető pótalkatrészt, és mintegy ügyességi elemekkel kombinált türelemjáték közben, erősen koncentrálva helyezzük oda ahhoz a függőleges tengelyhez, amelyen egyébként az első kerekek elfordulnak.
Amikor végre sikerült a megfelelő irányban odailleszteni a kis gyűrűt, akkor egy pici csavarhúzó segítségével bepattinthatjuk a helyére. A függőleges tengely a gyűrűív megnyitott részén átbújva fog bepattanni.
Érdekes művelet. Nekem párszor kiesett a csipeszből mialatt kísérlezetem, de aztán sikerült mindkét modellnél.
Ha gondosan a helyére került a kis izéke, akkor lassan ráengedhetjük a kereket. Ha megcsináltad, akkor egyből látszik a különbség! Sokkal jobb lett szerintem. Hasonlítsd össze nyugodtan az első képet az utolsóval!
Ha kedvet kaptál, hát nosza! Ne fogd vissza magad!