HTML

modellautómegoldás

Modellautókról szóló nyugvóblog, amiben találhatók olykor-olykor bemutatók, be nem fejezett gondolatok, diorámaépítés rejtelmei és kivitelezése... ...és persze, ami eszembe jut és/vagy van is időm leírni ide. Sajnos az utóbbi időben inkább a rendőrség viselkedésével kellett foglalkoznom, mert szerencsére egyre nagyobb teret kap a médiában. Ehhez kapcsolódóan még téma nálam a közlekedési morál is. Várom az értelmes és építő jellegű hozzászólásokat!

Friss topikok

  • misran: Beheszaharáhás!!! Még1x gratula, a fórumon már megcsodáltam, de most megint. Egyrészt ügyes, másré... (2011.04.17. 21:52) Alpesi sufni - kis világ készül
  • jewdi76: Most kérdeztem meg a rendőr ismerőst, azt mondja, még ha ketten is vannak, valamivel akkor is bizo... (2010.11.12. 13:13) Rendőrvicc? - (Így jártam)

Norev BMW F10 és F11 (1:18) futómű korrekció

2012.03.17. 17:12 HunMarillion

Norev barátunk a post címében említett két BMW 1:18-as modelljének első futóművét egy kisség offroad stílusúra produkálta. Mivel az idiótán nézett ki és e megemelt orr látványa folyamatosan bosszantott, kénytelen voltam kitalálni valamit. 

Szerencsére rugózósra csinálták, így hirtelen jött ötletem erre építettem. Már csak keresni kellett valami egyszerű anyagot hozzá. Némi kotorászás a "majd-jó-lesz-még-valamire" dolgokat tartalmazó kacatos dobozomban, és hát aki keres, az talál! Nem is tudom, hogy milyen elcseszett késztetésből adódóan raktam el a kiűrült wécéillatosítók fújkáját, de ezúttal ez bizonyult a legegyszerűbb megoldásnak a kis művelethez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ő lenne az, ami alapanyagul szolgált. Már egy korábbi "munkámnál" is használtam ilyet. Teremgarázs projektünkben épületgépészeti tolózár-biszbasz lett belőle. (Arról olvashattok a Zebgarázs-ban: http://www.vezess.hu/zsebgarazs/teremgarazs/28973/)

Természetesen másféle valami is megfelelhet a célnak, de nekem ez volt kézenfekvő.



 

A rugózós kivitelnek köszönhetően könnyű volt meghatározni, hogy milyen mértékű ültetésre lesz szükség. Vágtam hát két egyforma karikát a kifújó vékonyabb, ovál keresztmetszetű csövéből. A tapasztalat és a méricskélés azt mutatta, hogy az F10-eshez 2 darab kb. 2 mm-es, az F11-eshez pedig 2 darab kb. 1 mm vastagságú gyűrűre lesz szükség. Érdemes a késben pengét cserélni, mielőtt hozzáfogunk a szabdaláshoz. Vigyázzunk az új pengével!!! Ha nem figyelünk rendesen, akkor nem csak a csövecskéből vágunk le kis darabot!

 
Ekkora kis bigyót készítünk. Az oválforma hosszabbik oldalából ki kell vágni egy pici részt. Ezen a megnyitáson keresztül fog bepattanni a helyére.
 

Tegyük a kisautót tetejével lefelé egy puha textilre. Óvatosan nyomjuk össze a rugóutat és tartsuk benyomva. Érdemes odafigyelni a modellautó kis alkatrészeire, mint a külső tükrök, tetősín, ablaktörlők, stb. Nem lenne szerencsés, ha a művelet közben letörnénk őket.

  

Ezután egy csipesz lesz a célszerszám. Én egy ívelt hegyű, modellezőcsipeszt használtam. Tehát, fogjuk meg egy kellően jó csipesszel a kis ültető pótalkatrészt, és mintegy ügyességi elemekkel kombinált türelemjáték közben, erősen koncentrálva helyezzük oda ahhoz a függőleges tengelyhez, amelyen egyébként az első kerekek elfordulnak.

Amikor végre sikerült a megfelelő irányban odailleszteni a kis gyűrűt, akkor egy pici csavarhúzó segítségével bepattinthatjuk a helyére. A függőleges tengely a gyűrűív megnyitott részén átbújva fog bepattanni.

Érdekes művelet. Nekem párszor kiesett a csipeszből mialatt kísérlezetem, de aztán sikerült mindkét modellnél. 

Ha gondosan a helyére került a kis izéke, akkor lassan ráengedhetjük a kereket. Ha megcsináltad, akkor egyből látszik a különbség! Sokkal jobb lett szerintem. Hasonlítsd össze nyugodtan az első képet az utolsóval!

Ha kedvet kaptál, hát nosza! Ne fogd vissza magad! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://modellmegoldas.blog.hu/api/trackback/id/tr574322267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása