HTML

modellautómegoldás

Modellautókról szóló nyugvóblog, amiben találhatók olykor-olykor bemutatók, be nem fejezett gondolatok, diorámaépítés rejtelmei és kivitelezése... ...és persze, ami eszembe jut és/vagy van is időm leírni ide. Sajnos az utóbbi időben inkább a rendőrség viselkedésével kellett foglalkoznom, mert szerencsére egyre nagyobb teret kap a médiában. Ehhez kapcsolódóan még téma nálam a közlekedési morál is. Várom az értelmes és építő jellegű hozzászólásokat!

Friss topikok

  • misran: Beheszaharáhás!!! Még1x gratula, a fórumon már megcsodáltam, de most megint. Egyrészt ügyes, másré... (2011.04.17. 21:52) Alpesi sufni - kis világ készül
  • jewdi76: Most kérdeztem meg a rendőr ismerőst, azt mondja, még ha ketten is vannak, valamivel akkor is bizo... (2010.11.12. 13:13) Rendőrvicc? - (Így jártam)

Egynegyvenhárom

2011.05.01. 19:36 HunMarillion

Rákattantam ismét a kicsikre. Volt jópár darab itthon ebből a méretarányból is, de az egytizennyolcasok jelenléte és folyamatos gyarapodása miatt valahogy kissé háttérbe szorultak. Sokat el is adtunk belőlük, de a szívünkhöz közelebb álló és minőségi darabok maradtak. Szerencsére! Igen, szerencsére, mert így szép gyűjteményt állíthatunk össze kicsiben is. Nagyon parádés kivitelű darabokat produkálnak már a gyártók, de el is kérik az árát rendesen. Nem mondhatjuk tehát, hogy sokkal gazdaságosabb a magas minőségű kisautók gyűjtése nagyobb társaikhoz képest, de egy dolog azért mindenképp mellette szól: a helytakarékosság.

A paletta igen széles, nagyságrendekkel bővebb a választék, mint az 1:18-as modelleké. Gyönyörű vitrinek állíthatók össze akár tematikusan, akár mindenevőként. Érdekes, hogy egy-egy gyűjtési stíluson, célirányon belül is lehet további bontást végezni. Gondolok itt például arra, hogy van, aki csak utcai autókat gyűjt, mások a versenygépekért rajonganak, és folytathatjuk tovább a legkülönfélébb sorozatokkal. Ki így kezdi, ki úgy. Ahogy bennem, és tapasztalatom szerint sokakban is csak később, az első jópár mindeféle kisautó begyűjtése után alakul ki a főbb csapásirány. Néhány mindenféle után én pl. eldöntöttem, hogy begyűjtök egy szezonnyi Formula-1 modellt. El is kezdtem a kutatómunkát, vásároltam pár jó falatot, aztán némi megtorpanás következett, de tervem nem dobtam kukába, hanem inkább csak pihentetem. Azt mindenképp hozzátenném, hogy a megcélzott év F-1 autóit - jó nagy szerencsével - mintegy 350-400ezer forint értékben lehetne megvásárolni.

Közben fölfedeztem pár emberléptékű mindennapi autót, amikből szintén "kellett" venni: Skodák, Passatok, Mitsubishik és még pár ilyesmi, amikkel naponta találkozhat az ember. Autók jöttek, autók mentek, majd egy müncheni kiruccanást követően indult a jelenlegi BMW-szezon. Nos, ez utóbbinál konkrét érdeklődési elképzeléseim is vannak, s ennek megfelelően nézegetem őket a neten. Konkrét elképzelések, de két-háromféle szegmensben! Azért, hogy ne legyen egyszerű az élet, nem "csak" az árakkal kell megküzdeni, hanem az elképzelt széria egy-egy darabjának begyűjtése is komoly kutatómunkát igényel. A csereüzlet lehetőségeit kihasználva eddig egész jól haladtam a beszerzéssel. A bődületes választék ellenére is sajnos vannak olyanok, amik nem jelentek meg az általam keresett kivitelben, ezért például, ha sikerül beszerezni esetleg egy másik színvariánst, akkor át kell majd festenem. Nos, az átfestés igazából ez egyik legegyszerűbb mozzanat, mert pl. egy másfajta lökhárító kialakítása már bonyolultabb feladat.

2011.07.09. Konzultáltam. Meggyőztek! Nem kell átfestegetni! Csak számomra tűnt egyszerűnek az amúgy nagyon is macerás dolog, mert pl. a feliratokat sem lehet feltétlenül átmenteni. Tehát megelégszem a típusazonossággal, mert úgy is azt a végeredményt fogja produkálni.

2012.01.06. Újabb csapásvonal látszik kialakulóban! Ez vagy jó hír, vagy nem... :) Pár darab már be is került az induló sorozatba. Ez jó hír nekem, ahogy az is, hogy lehet kapni ilyesmiket. A rossz hír az, hogy sokféle nem jelent meg. Bizonyos szemszögből ez is jó hír, hiszen így kevesebbet kell áldozni rájuk és tán hamarabb összeáll a kép.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://modellmegoldas.blog.hu/api/trackback/id/tr412869948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása